Asigurare sau depozit?

Salut! Astăzi o să discutăm despre o metodă prin care vă puteți proteja banii atunci când închiriați o mașină.

 

Pentru început, trebuie să știți că orice companie de închirieri auto blochează un DEPOZIT / o GARANȚIE.

Depozitul este o sumă de bani fixă pe care compania o blochează de pe cardul dumneavoastră de credit atunci când faceți închirierea unei mașini.

De ce?

Eventualele daune pe care le puteți aduce mașinii, fie din vina dumneavoastră sau nu, cât și factori externi (spre exemplu pietricele ce pot sparge parbrizul, sau vă găsiți mașina lovită / zgâriată în parcare, etc.), vor trebui acoperite financiar de către dumneavoastră, în limită sumei pe care ați blocat-o ca și depozit / garanție.

Cât se încasează?

În funcție de gradul daunei, depozitul se încasează parțial sau integral. Ca și metodă generală de calcul, compania va încasa contravaloarea daunei plus timpul de staționare al mașinii, sau, altfel spus, cât timp mașina nu poate fi utilizată.

Ex.: Am spart parbrizul. Presupunând că am lăsat o garanție de 500 EURO, compania îmi va încasa 150 EUR pentru parbriz (presupunând că parbrizul ar costa 150 EURO) + 50 EURO, în condițiile în care mașina va sta o zi “pe dreapta”. Total: 200 EURO.

Este prea scump? Fiecare dintre noi are altă definiție pentru “scump”.

 

CE PUTEM FACE?

Cele mai multe companii de închirieri auto pun la dispoziție un serviciu adițional prin care clientul poate încheia o asigurare (tip CASCO), prin care își reduce responsabilitatea financiară la 0 (altfel spus, nu mai blochează depozitul / garanția).

Care sunt avantajele?

Cu această asigurare clientul nu mai este responsabil de eventualele daune aduse mașinii de către alt participant la trafic, de factori externi sau de situațiile în care își găsește mașina lovită / zgâriată în parcare. La ce trebuie să fim atenți? În caz de incident în trafic, clientul trebuie să obțină documentele de constatare de la poliție, dovada că nu a consumat alcool și autorizația de reparație.

 

Asigurare sau depozit?

Statistic vorbind, 78% din daune NU sunt din vina clienților. De cele mai multe ori mașinile se întorc cu parbrizele crăpate din cauza pietricelelor de pe carosabil, lovite în parcări sau cu ușile zgâriate de pietoni.

Merită asigurarea?

Doar uitându-ne la datele statistice, putem observa că în proporție de 78% MERITĂ.

Cât costă?

În funcție de mașina pe care o doriți și de perioada de închiriere se calculează și prețul asigurării, dar niciodată nu va depăși prețul celei mai mici daune. Altfel spus, în orice situație de daună, prețul asigurării va fi mai mic decât ar fi prețul reparației.

 

 Merită să riscăm 250 / 500 / 1000 EURO pentru o daună pe care nu o producem?

Leave a Reply

Your email address will not be published.